Görev ve Amaçlar
Kurumsal İletişim Direktörlüğü’nün Amacı;
a) Çalışma Ekibinin önerdiği ve Kurulun onayladığı fikir ve faaliyetler kapsamında Trabzon Üniversitesi ve Trabzon Üniversitesine bağlı birimlerin markalaşma, kurumsallaşma ve iletişim çalışmalarına katkı sağlamak,
b) Üniversite’nin mensupları ve birimleri arasında etkili iletişimin gelişmesini sağlamak,
c) Üniversite’nin marka ve iletişim hedeflerini belirlemek, hedefe yönelik stratejiler geliştirmek ve bu stratejilere uygun eylem programlarının uygulama sürecini yönetmek,
d) Üniversite’nin kurumsal kimliğini, ulusal ve uluslararası alanlarda en etkin şekilde tanıtarak Üniversite’nin kurumsal itibarını geliştirecek çalışmalarda bulunmaktır.
Direktörlüğün Faaliyetleri
a) Üniversitenin kurumsal kimliğine, markasına ve itibarına değer katacak iletişim, medya, tasarım ve prodüksiyon faaliyetleri, etkinlik ve organizasyon stratejilerini oluşturmak ve yönetmek,
b) Medya ile Üniversitenin marka değerine odaklı bir ilişkinin kurularak üniversite tarafından üretilen bilimsel bilgilerin en doğru şekilde topluma aktarılmasını sağlamak,
c) Üniversitenin dijital mecralarına yönelik nitelikli içeriklerin üretilmesini, paylaşılmasını ve etkileşiminin artırılmasını sağlamak,
d) Üniversiteyi geleneksel ve dijital mecralarda etkin bir şekilde temsil etmek, bu mecralara yönelik içerikler oluşturmak, paylaşmak, yayınlanmasını ve sürecin yönetilmesini sağlamak.
e) Üniversitenin kurumsal kimliğini güçlendirmek ve geliştirmek için kurumsal kimlik kılavuzunun hazırlanmasını, kılavuzun yenilenmesini ve gerekli görüldüğünde güncellenmesini sağlamak ve ilgili eylem planlarını hazırlamak ve uygulamak,
f) Üniversite ile iletişim, reklam, halkla ilişkiler ve sponsorluk gibi alanlarda iş birliği talep eden kurum, kuruluş ve kişilerin taleplerinin değerlendirilerek ilgili birimlerle koordinasyon halinde gerekli sürecin yönetilmesini sağlamak,
g) Görev ve sorumluluk alanıyla ilgili Rektörlük Makamının vereceği diğer görevleri yerine getirmek,
h) Üniversitenin diğer kurum ve kuruluşlarla ilişkilerinin geliştirilmesine ve sürdürülmesine yönelik çalışmalar yapmak,
i) Üniversite ile ilgili haber ve duyuruların hazırlanmasını ve web sayfasında yayınlanmasını sağlamak,
j) Rektörlük makamının talimatları doğrultusunda bilgilendirme ve basın toplantıları düzenlemek ve bu amaçla gerekli organizasyonu sağlamak,
k) Kamuoyundan Üniversiteye yansıyan şikâyet ve görüşleri ilgili mercilere iletmek, tespit ve takip ederek kamuoyunu bilgilendirmek ve bu doğrultuda gerekli görülen durumlarda hedef kitlenin talep ve beklentilerinin araştırma ve analizlerinin yapılmasını sağlamak,
l) Üniversitemiz Rektörlüğünün etkinliklerinin görsel, görsel-işitsel verilerini/argümanlarını dijital ve doküman olarak kayıt altına alarak arşivlemek,
m) Kriz dönemlerinde Rektörlük makamından ve kurulundan gelen direktifler doğrultusunda çalışmalar yürütmek,
n) Üniversite-paydaş iş birliği kapsamında dış paydaşlara, kamu kuruluşlarına ve özel sektöre markalaşma, kurumsallaşma ve iletişim konularında gelen taleplere cevap vermek, iş birliği yapmak, çözümler üretmek ve uygulamalar yapmak,
o) Üniversiteye ait alt birimlerin tüm iletişim faaliyetlerini takip etmek, bu amaçla birimler tarafından belirlenen iletişim temsilcileriyle toplantı düzenlemek ve bu temsilcileri eğitime tabi tutmak, onların yapacakları faaliyetleri takip etmek, yönlendirmek ve denetlemek,
p) Hazırlanan (TÜBİTAK, AB vb.) projelerde Kurumsal İletişim Direktörlüğü’nden destek talep edilmesi halinde gerekli iş birliklerimiz yapılmış ve ücretin belirlenerek iş ve işlemlerin Trabzon Üniversitesi Döner Sermaye gelirlerinden yapılacak ek ödeme dağıtım usul ve esasları çerçevesinde yürütülmesi gerekmektedir. Bütçesinde pay ayrılan projelere, Direktörlüğün uygun görmesi halinde tasarım ve prodüksiyon desteği verilebilir,
q) Kurumsal İletişim Direktörlüğü kısmi zamanlı öğrenci çalıştırabilir. Birimlerin imkanlarından yararlanmak isteyen öğrencilere, kendi belirleyeceği şartlar çerçevesinde fırsatlar sunabilir.